Armar, ben och mage!

Idag då jag var på gymmet fotade jag alla maskiner som jag använde, så jag tänkte nu visa bilderna och berätta vad jag gjorde och varför! Var där i runt en och en halv timme. Riktigt bra träningspass! Vill ni har flera sånna här inlägg, visa det i kommentarsfältet! :)
 
Det första jag började med var såklart att värma upp kroppen för att underlätta träningen. Det är bra att värma upp kroppen innan man tränar så man inte heller gör illa sig under träningen. Jag valde att springa på löparbandet i gymmet. Jag började med att gå snabbt på fart 5.7. Sedan sprang jag under 30 minuter på fart 10.6.
 
Eftersom jag sprang under en längre period emot vad jag brukar springa då jag brukar köra 2 kilometer så fort jag kan, blev det också kondition. 10.6 är inte särsilt snabbt, men det är en bra träning då man kör det under en längre tid!
Efter det körde jag några ben övningar. Jag började med den andra från vänster. Jag började då med att köra med låga vikter då mina ben var helt slut efter springturen. Jag körde nog 20 kg, 10 x 3 gånger. Denna maskin tränar bakre låren. 
 
Sedan bytte jag till maskinen längst till vänster, den tränar också bakre låren. Jag körde runt samma vikter som med förra maskinen 25 kg, 10 x 3 gånger. 
 
Den sista benövningen jag körde var maskinen längst åt höger som är en uppskutar maskin. Den tränar främre och bakre låren, riktigt bra övning som faktiskt känns riktigt bra i benen. Jag började på 50 kg och körde 10 gånger. Sen körde jag 60 kilo 10 gånger, sist körde jag 70 kg, 10 x 4 gånger. Gillar verkligen den maskinen! Kanske märkts ;)
Sen körde jag en armövning med nedre maskin maskin. På andra bilden finns det en liten beskrivning på hur man gör! Man drar i princip bara ner vikterna emot bröstkorgen och upprepar den rörelsen. Jag körde 10 x 3. Detta är en väldigt enkel övning för er som vill börja träna armarna!
 
Efter denna övning körde jag 10 x 3 med ett par 25 kilos hantlar. Har ingen bild på dom men tror ni vet hur de ser ut haha ;)
Sista övningen innan nertrappningen och stretching var en magövning. Körde 10 x 3, med 10 kg på maskinen. Väldigt enkel maskin som jag tycker tränar magen riktigt bra! Rolig är den också :D
Det sista jag gjorde var att göra några Pilates övningar, körde lite på en annan maskin som tränar armarna och trappade sedan ner några minuter på ett löparband.